HEKS-programok
314371548_460003586242551_8169535563519297061_n

Koszovóban mutatkozott be a Cigánymisszió

November 3. és 8. között Ignácz Andrea kolléganőnk, a HEKS-támogatású gyülekezeti programok koordinátora Koszovó fővárosában, Pristinában mutatta be az Országos Református Cigánymissziót, kiemelve a hazai HEKS-programokat és a szemléletformálás érdekében végzett erőfeszítéseinket. Az alábbiakban az ő beszámolóját olvashatjátok a találkozón szerzett tapasztalatairól.

Tovább a cikkhez
DA_20221206-04

Hálózatba kapcsolva a befogadó oktatásért

A HEKS (Svájci Protestáns Egyházak Segélyszervezete) több mint négy éve támogat intézményfejlesztési folyamatokat a cigány gyermekek befogadására törekvő református általános iskolákban – a hálózatnak ma már tucatnyi tagja van. Az intézményvezetők és munkatársaik 2022. december 2-án a Budapest-Fasori Református Kollégium Julianna Általános Iskolájában tartották legutóbbi találkozójukat, ahol áttekintették a program eddigi mérföldköveit, megismerkedtek a megoldásfókuszú coaching módszerével, illetve hasznos ismeretanyaggal gazdagodtak az inkluzív nevelés erősítéséhez.

Tovább a cikkhez

HEKS - További hírek

Videó: Összefoglaló a Halld meg a hangom rap- és slamversenyről

Rap szövegekben, dalban és versben meséltek Istenhez fűződő kapcsolatukról a fiatalok az Országos Református Cigánymisszó versenyén. A Halld meg a hangom! elevezésű megmérettetésnek nem csak egy győztese lehet; volt, aki több díjjal is hazatérhetett.

Istenkapcsolat rapdalokban megfogalmazva

Első alkalommal szervezett rap- és slamversenyt Halld meg a hangom-mottóval az Országos Református Cigánymisszió, a HEKS (Svájci Protestáns Egyházak Segélyszervezete) támogatásával. A Budapesti Református Skót Misszió templomában rendezett eseményen összesen tizennégy tanodás fiatal, tizenhárom formációban, hat helyszínről mutatta meg tehetségét és adott bizonyosságot érett hitéről az általuk előadott dalokban.

Hálózatba kapcsolva a befogadó oktatásért

A HEKS (Svájci Protestáns Egyházak Segélyszervezete) több mint négy éve támogat intézményfejlesztési folyamatokat a cigány gyermekek befogadására törekvő református általános iskolákban – a hálózatnak ma már tucatnyi tagja van. Az intézményvezetők és munkatársaik 2022. december 2-án a Budapest-Fasori Református Kollégium Julianna Általános Iskolájában tartották legutóbbi találkozójukat, ahol áttekintették a program eddigi mérföldköveit, megismerkedtek a megoldásfókuszú coaching módszerével, illetve hasznos ismeretanyaggal gazdagodtak az inkluzív nevelés erősítéséhez.

Koszovóban mutatkozott be a Cigánymisszió

November 3. és 8. között Ignácz Andrea kolléganőnk, a HEKS-támogatású gyülekezeti programok koordinátora Koszovó fővárosában, Pristinában mutatta be az Országos Református Cigánymissziót, kiemelve a hazai HEKS-programokat és a szemléletformálás érdekében végzett erőfeszítéseinket. Az alábbiakban az ő beszámolóját olvashatjátok a találkozón szerzett tapasztalatairól.

Kincsek nyomában – Film a Magyarcsanádi Református Általános Iskoláról

A Magyarcsanádi Református Általános Iskola néhány éve még olyan dolgokkal küzdött, mint bármely más oktatási intézmény hazánk leszakadó régióiban. A délkelet-magyarországi településen magas volt a lemorzsolódás, a diákok tanulmányi eredményei és a tanárok motivációja is sok kívánnivalót hagyott maga után. Az iskola tanulói azonban ma már országos versenyeredményekkel büszkélkednek, a pedagógusok pedig újra megtalálták hivatásuk célját és értelmét. Varázsütés? Aligha. Megfeszített munka és szemléletváltás annál inkább. Íme a történet, hogyan vált egy református iskola problémákkal küzdő intézményből a befogadás, az inklúzió egyik példájává.

Pályázati felhívás – HEKS Inkluzív iskolai program 2022

Az inkluzív iskolai program 2017 óta működik a HEKS (Svájci Protestáns Egyházak Segélyszervezete) és a Magyarországi Református Egyház közötti megállapodás értelmében. A program egy intézményfejlesztési folyamatot kínál az intézmények számára, mely során szakmai és anyagi támogatást nyújt a hátrányos helyzetű és/vagy cigány gyermekek tanulásszervezésének, az iskolai konfliktusok kezelésének elősegítésére.

További tartalmak a témában