A Református Pedagógiai Intézet negyedéves kiadványa, a Magyar Református Nevelés idei harmadik számában egyházunk sikeres hátránykompenzáló oktatási programjairól szóló írásokat olvashatunk.
„A keresztyén élet – és ezen belül a keresztyén nevelés – alapvetése az elesettek felkarolása, az önhibájukból vagy azon kívül hátrányos helyzetbe kerültek támogatása. Bár a közbeszédben talán kevesebb szó esik erről, a hátránykompenzáció fontos küldetése a református köznevelésnek is” – kezdi főszkesztői köszöntőjét a kiadványban Szontágh Pál, a Református Pedagógiai Intézet vezetője, kihangsúlyozva azt a küldetést, melyet az Országos Református Cigánymisszióban is szolgálatunk kiindulópontjának tartunk.
A Magyar Református Nevelés 2021/3-as számában olyan szakcikkeket olvashatunk, melyek egyházunk egy-egy hátránykompenzáló és esélyteremtő jó gyakorlatát mutatják be.
A lapban helyet kap többek között:
- Az Országos Református Cigánymisszió által gondozott, a HEKS (Svájci Protestáns Egyházak Segélyszervezete) által támogatott inkluzív iskolai program, melyet korábbi munkatársunk, Ablonczy Dániel mutat be részletesen.
- A debreceni Wáli István Református Cigány Szakkollégium szakmai programjának és terveinek bemutatása Mózes Áron intézményvezető tollából
- A Budapesti Református Cigány Szakkollégium, mint médiamódszertannal működő intézmény szakmai programja Káli-Horváth Kálmán jóvoltából
- Illetve Pintérné Lázok Orsolya intézményvezető írása a Pécsi Református Kollégium Nagyharsányi Általános Iskolájának komplex inklúziós struktúrájáról.