Hírek

Együttműködés az ormánsági diákok sikeres tanulásáért

Fórumot tartottak az Ormánság felzárkózásáért felelősséget érző egyházi hátterű, karitatív szervezetek.

415734513_391659133423074_2150332527457369423_n

2024. január 18-án a Református Szeretetszolgálat felzárkózási programokban dolgozó munkatársai és a Református Oktatási Szolgálat közös szervezésében fórumot tartottak az Ormánság felzárkózásáért felelősséget érző egyházi hátterű, karitatív szervezetek.

A fórumon a református munkatársak mellett a Magyar Máltai Szeretetszolgálat, a Katolikus Karitasz, a Szent Márton Caritas, az Evangélikus Roma Szakkollégium (Pécs) és a Pécsi Református Kollégium Sellyei Szakképző Iskolájának vezető munkatársai vettek részt több mint harmincan.

Nt. Porcsné Papp Zsófia rövid igei köszöntése után Eperjesi Tamás, a RSZ Felzárkózási Osztály mb. vezetője köszöntötte a résztvevőket az ormánsági–baranyai helyzetkép vázlatos ismertetésével. Gondolatébresztő bevezetőjében kiemelte, hogy a különböző szolgáltatások, szolgálatok összekapcsolása nemcsak az erőforrásokkal való hatékonyabb gazdálkodást jelentheti, de a gyermekek és családjaik sok esetben a fogantatástól a foglalkoztatásig tartó együttes kísérését, mentorálásának lehetőségét is magában tudja foglalni.

Lantos Szilárd, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Modellprogramok országos vezetője az összefogás szükségességét és lehetőségeit mutatta be, rávilágítva, hogy elsődleges fontosságú a kapcsolatteremtés, a térségben szolgálók minél alaposabb megismerése, szolgáltatásaik feltérképezése, koordinálása, a mindennapi együttműködésük kereteinek kidolgozása és esetleges megállapodása az egyes feladatok összehangolt ellátásáról.

419660425_903793267726381_5839698911470942474_n

Bruckner László, a Református Oktatási Szolgálat vezetője röviden ismertette a Zsinati Elnökségi Tanács által is támogatott „Első-Esély-Együtt” program célkitűzéseit, melynek keretében az immár református fenntartású sellyei szakképző intézmény megújítását, a gyermekek támogatását célzó pilotprogramot fognak megvalósítani. A 4 éves program fókuszában a módszertani háttér, az általános és szakképző iskolai átmenet megkönnyítése, az iskolai lemorzsolódás megakadályozása és – nem utolsó sorban – a piacképes szakképzettség elérését támogató tevékenységek kidolgozása és bevezetése áll.

Kádár Péter, a Pécsi Református Kollégium főigazgatója és jelen lévő munkatársai az intézmény bemutatása során a sellyei intézmény működtetése kapcsán rámutattak arra, hogy az átvétel előtt szinte a megszűnés határán működő iskola jelenleg bővíti a szakképzési kínálatát, korszerűsíti a kollégiumot, és szívesen kapcsolódik a térség felzárkózási szolgálatban aktív szervezeteihez a gyermekek bevonása, mentorálása, utánkövetése és a családokkal való kapcsolattartás terén.

Az ismertetők utáni kerekasztal-beszélgetésen résztvevő valamennyi szervezet képviselője megerősítette az együttműködési szándékát, és további problémák felvetésével, valamint saját szempontjaik szerinti megoldási módok ajánlásával járult hozzá a közös látásmód, az együttműködés kereteinek kialakításához.

A továbblépés érdekében következő feladatként a szervezetek közötti közvetlen kapcsolatfelvételt, az iskola személyes, koordinált helyszíni felkeresését tartották fontosnak. Kifejezték szándékukat egy konzultatív testület megalakítására, mely az együttműködésük szakmai kereteit határozná meg.